اگر یک ایده فوقالعاده برای
در این گام بدون استفاده از تکنولوژی، فقط با یک قلم و کاغذ به سوالات زیر پاسخ دهید:
شما اگر نتوانید اهداف خود را به وضوح مشخص کنید، در هر کسبوکاری شکست خواهید خورد.
نه! هنوز نمیتوانید کامپیوتر خود را روشن کنید. باید طرحهایی را که در ذهن دارید، طراحی کنید. بهطور مثال مشخص کنید، میخواهید از تبلیغات درون اپلیکیشن استفاده کنید یا خیر. آیا برنامه را رایگان عرضه میکنید یا پولی. همچنین میتوانید گزینهای برای پرداختهای درون برنامهای ارائه دهید. مطمئن شوید، ایدهها را به خوبی طراحی کردهاید.
حالا میتوانید کامپیوتر خود را روشن کنید. شما باید تا میتوانید درباره ایده اپلیکیشن خود تحقیق کنید. میدانم که فکر میکنید ایده بسیار خوبی دارید، اما کمی جستجو کنید، احتمالا کسی قبلا آن را امتحان کرده باشد. حالا شما دو راه دارید. یکی اینکه بدون بررسی رقیب، ایده خود را عملی کنید و احتمالا تا دو یا سه سال دیگر یکی از شما، نابود شود؛ یا اینکه نقاط ضعف و قوت رقیب را بررسی کنید. نظرات کاربران را درباره آن بخوانید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید. حالا با اطلاعات جدیدی که کسب کردهاید، گامهای یک و دو را دوباره انجام دهید.
پس از اصلاح ایده خود، در اینترنت جستجو کنید و مطمئن شوید که ایده شما امکانپذیر است. محدودیتهای کپیرایت و . را بررسی کنید تا وقتتان صرف یک ایده غیرممکن نشود.
در آخر تمرکز خود را روی بررسی فروش و بازاریابی بگذارید. مشخص کنید، چگونه میخواهید از اپلیکیشن خود درآمد کسب کنید؟ بازار هدف شما کدام گروه هستند؟ کودکان، نوجوانان، معلمان، بازیگران و یا هر گروه دیگر. با مشخص شدن بازار هدف میتوانید ایده خود را دقیقتر کنید.
در این گام باید یک راهنمای تصویری کامل از اپلیکیشن خود طراحی کنید. با این کار ایده شما روشنتر و ملموس میشود. برای این کار میتوانید از سایتهایی مانند
در این مرحله شما باید سرورها،
نسخه پیشنمایش اپلیکیشن خود را در اختیار دوستان، خانواده و هر کسی که میخواهید قرار دهید تا نقاط ضعف اپلیکیشن را بفهمید. وقت خود را با افرادی که میگویند "وای، عجب کار بینقصی" تلف نکنید. هدف در این مرحله، نهاییکردن ساختار برنامه است.
شما میتوانید ساخت اپلیکیشن را شروع کنید. سرورها، پایگاههای داده و API ها را تنظیم کنید. فراموش نکنید بازخوردی که در گام قبل گرفتید را در اپلیکیشن منعکس کنید.
در این مرحله طراحان، رابطگرافیکی اپلیکیشن را طراحی میکنند. رابطکاربری بخش بسیار مهمی از اپلیکیشن است. شما باید با طرحها، بیننده را جذب کنید. دقت کنید که رابط کاربری باید بر اساس سلایق بازار هدف باشد، نه بر اساس سلیقه خودتان!
در این قسمت شما باید عملکرد اپلیکیشن را چه از لحاظ ساختاری و چه از لحاظ رابط کاربری تست کنید. شما باید تستهای زیادی را انجام دهید تا مطمئن شوید تمام قسمتهای اپلیکیشن بهدرستی کار میکند.
اکنون که اپلیکیشن شکل کامل خود را پیدا کرده باید به عقب برگردید و دوباره اپلیکیشن را بررسی کنید. از همان افرادی که قبلا اپلیکیشن را نقد و بررسی کرده بودند بخواهید دوباره آن را مشاهده کنند و انتقادات خود را مطرح کنند. در نهایت هر تغییر دیگری را که فکر میکنید لازم است، انجام دهید.
حالا شما باید برنامه را در یک محیط واقعی تست کنید. شما بهراحتی میتوانید اپلیکیشن خود را در دستگاههای مختلف تست کنید. اگر اپلیکیشن اندروید است، شما میتوانید بهراحتی آن را در دستگاههای اندرویدی مشاهده و بررسی کنید. اگر اپلیکیشن ios است، نیاز به استفاده از پلتفرمی بهنام
اکنون که اپلیکیشن خود را ساختید باید آن را منتشر کنید. امیدوارم با ساخت این اپلیکیشن یک مشکل بزرگ را حل کرده باشید. شما بهراحتی میتوانید اپلیکیشن خود را به فروشگاه اندروید اضافه کنید. اپلیکیشن شما بلافاصله در
اگر شما در مورد اپلیکیشن خود روی دستگاههای مختلف نگرانی دارید، میتوانید ابتدا آنرا در
اما این پایان کار نیست! شاید بتوان گام سیزدهم را بازاریابی در نظر گرفت. برای اینکه بتوانید اپلیکیشن خود را به فروش بالایی برسانید، باید برنامههایی برای بازاریابی نیز داشته باشید.
برای ساخت یک اپلیکیشن موبایل حرفه ای می توانید از
برای مشاهده
اپلیکیشن های موبایل موجود در بازار
آموزش کامل و گام به گام طراحی اپلیکیشن موبایل
۶ تا از بهترین سایت های رایگان ساخت برنامه اندروید و آیفون آنلاین
اپلیکیشن ,گام , ,میتوانید ,بررسی ,ایده ,خود را ,اپلیکیشن خود , گام ,اپلیکیشن را ,را به ,طراحی اپلیکیشن موبایل ,بهراحتی میتوانید اپلیکیشن
درباره این سایت